Terkini

20/trending/recent

X-PLORASI

Masukkan carian anda di sini !


Saya menyesal sokong gerakan Feminis


IKLAN


Selepas menghabiskan sebahagian besar hidupnya mempertahankan gerakan feminis, penulis British Petronella White (gambar) menulis artikel di mana dia menyatakan penyesalannya, dengan berkata:

"Saya bujang, tidak mempunyai anak, dan bersendirian Gerakan feminis telah mengecewakan saya dan seluruh generasi saya."

Penulis menambah dalam artikelnya:

 "Saya bertemu setiap hari Isnin dengan sekumpulan rakan wanita di sebuah restoran di London. Kami duduk di meja berhampiran tingkap dan membincangkan kehidupan kami. lima puluhan dan wanita bekerja yang berpendidikan tinggi, tetapi... ada kekosongan dalam hidup kami.” 

Kami semua wanita bujang dan tidak mempunyai anak.

Saya semakin merasakan, seperti rakan-rakan rapat saya, bahawa gerakan feminis telah mengecewakan generasi kita, dan begitu juga rakan-rakan saya, bahawa Barat telah melampaui falsafah feminis dan ia telah menjadi berbahaya seperti kita pergi sehingga kita mencapai pertengahan lima puluhan dan mendapati diri kita sendirian? 

Tahukah anda bahawa satu daripada setiap sepuluh wanita British berusia lima puluhan tidak pernah berkahwin dan tinggal bersendirian! Ia menyakitkan dan tidak sihat.

Rakan saya Sally, yang berumur 55 tahun, berkata kepada saya: 

Saya sentiasa berasa tidak diingini sebagai seorang wanita kerana gerakan feminis mengajar kita bahawa wanita tradisional adalah stereotaip yang dicipta oleh lelaki untuk memastikan kita berada di bawah kawalan mereka, dan berdasarkan itu, saya bermusuhan dengan lelaki sehingga menolak mereka, dan kini saya membayar harga untuk itu. Saya katakan dengan jelas, sudah tiba masanya untuk memikirkan semula budaya ini dan mengambil kembali budaya tradisional.. Mungkin sudah terlambat untuk saya dan rakan-rakan saya, tetapi kita tidak sepatutnya membenarkan pergerakan wanita untuk menghancurkan kehidupan.



KONGSIKAN:




Ads Bottom