Terkini

20/trending/recent

X-PLORASI

Masukkan carian anda di sini !

Briged Golani berundur : Tentera Israel mula hidu kekalahan?


[IKLAN] CARA MUDAH BUAT DENGAN SHOPEE Nak buat duit dengan shopee tanpa ada produk sendiri? sertai SHOPEE AFFILIATE PROGRAM sekarang. Anda mampu menjana pendapatan dengan hanya kongsikan link produk sahaja. Daftar sekarang KLIK DI SINI


Channel 13 (TV Israel) melaporkan pada 21 Disember 2023, pasukan elit Israel, dikenali sebagai Briged Golani secara rasminya telah berundur dari Gaza selepas 60 hari berjuang.

Pengunduran unit elit tentera ini benar-benar menjadi tanda tanya dalam kalangan penganalisis dan ramai yang melihat, pengunduran tentera elit ini adalah petanda awal kekalahan misi tentera penjajah.

Setiausaha Majlis Ulama ISMA (MUIS), Dr Ahmad Sanusi Azmi berkata apakah kekalahan itu bakal berlaku berdasarkan beberapa faktor antaranya pandangan  Pakar penganalisis ketenteraan, Mejar Jeneral Fayez al-Duwairi kepada al-Jazeera.

Al Duwairi berkata, keputusan untuk menarik unit Golani, keluar dari Gaza berkemungkinan akan memburukkan lagi semangat tentera Israel,  yang masih belum mencapai sebarang matlamat yang diisytiharkan oleh majlis perang Benjamin Netanyahu.

Sumber: TV Pertiwi

Ikuti kami di TELEGRAM :
KONGSIKAN:


Ads Bottom